1 sierpnia 2021

Na co zwrócić uwagę przy przeprowadzce firmy?

Przeprowadzka firmy okazuje się dla wielu firm dużym wyzwaniem, z jakim idzie im się zmierzyć. Jednakże wiele czynników wpływa na podjęcie decyzji o przeprowadzce do nowej lokalizacji. Przede wszystkim przeprowadzka może stworzyć lepsze warunki do bardziej efektywnej pracy https://krasnal-przeprowadzki.pl/pakowanie/. Może przyczyniać się także do zmniejszenia oraz zoptymalizowania kosztów. Ważne jest to, aby przeprowadzkę firm dokonać w taki sposób, żeby w żaden sposób nie wpływała negatywnie na pracę zatrudnionych osób w firmie. Procesy biznesowe muszą być ciągłe, dzięki czemu firma nie odniesie żadnych strat związanych z procesem przeprowadzki. Dobrze jest więc odpowiednio zaplanować przeprowadzkę firmy. Nowa lokalizacja daje możliwość dowolnej aranżacji przestrzeni, przez co wykonanie zadań przez pracowników może być ułatwione.

Wybór nowej lokalizacji biura

Aby, znaleźć idealną nową lokalizację biura, należy wziąć pod uwagę to, jakie mamy wymagania względem niego na przyszłość. Ważnymi warunkami w trakcie poszukiwań nowego lokalu są:

  1. Plany rekrutacyjne
  1. Liczba pracowników
  1. Nowości w zakresie optymalizacji oraz dostosowań nowego miejsca

Należy sprawdzić przede wszystkim to, czy wybrany budynek jest właściwie oświetlony, jak wygląda kwestia oświetlenia dziennego. Zwróćmy uwagę czy został wyposażony w przydatną klimatyzację. Wszystkie te elementy wpływają w dużym stopniu na efektywność naszych pracowników. Przenosząc biuro, należy także sprawdzić dostępność transportu publicznego oraz dostępne parkingu dla samochodów służbowych i prywatnych. W bliskiej okolicy powinny się również znajdować miejsca dla rowerów. Myślmy przyszłościowo, im większa liczba miejsc parkingowych, tym lepiej.

Pracownicy a przeprowadzka

Niezwykle istotny jest komfort samych pracowników. Normalnym zjawiskiem jest pożegnanie tak zwanych starych śmieci i powitanie nowej siedziby, jednakże z tego względu pracownicy mogą czuć się zaniepokojeni https://krasnal-przeprowadzki.pl/referencje/. Mogą być oni wybici ze swojego codziennego rytmu, będą także obarczeni kolejnymi obowiązkami związanymi z przygotowaniem i przenoszeniem rzeczy ze swojego stanowiska. Warto więc odpowiednio wcześniej zacząć przygotowywać swoim pracowników do zaistniałych w niedalekiej przyszłości zmian.

Najważniejszy jest plan

 Odpowiednio ułożony plan przeprowadzki przyczyni się do jej sukcesu. Trzeba przede wszystkim ustalić cały plan z firmą przeprowadzkową oraz biurem. Trzeba dogadać się w kwestii materiałów koniecznych do zabezpieczenia rzeczy, ilości ciężarówek i wybranych osób do pomocy. Należy ustalić, co w pierwszej kolejności można przewieźć, a co zostawić na sam koniec. Dokładne przeanalizowanie stanu rzeczy umożliwi właściwe przeprowadzenie samej przeprowadzki firm, bez zbędnego bałaganu.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Kiedy już otrzymamy odpowiednie materiały pozwalające zabezpieczyć rzeczy, trzeba dokładnie okleić całe biuro. Musimy także udrożnić przejścia komunikacyjne, tak aby cały proces był przeprowadzany bezproblemowo. Później zajmijmy się sprzętem. Komputery odłączamy i pakujemy do kartonów, opakowania należy podpisać, żeby późniejsze wypakowywanie szło sprawnie. Należy także wcześniej ustalić plan rozstawienia nowego biura. Tak samo robimy z każdym innym sprzętem.

Zobacz:

 

Dokumentacja

Najważniejsze jest dokładne opisanie opakowań, w których znajdują się wszystkie najważniejsze dokumenty i segregatory firmy. Na pewno będzie ich dużo, gdyż stanowią one podstawę funkcjonowania firmy. W dzisiejszych czasach większość ważnych danych przechowywanych jest także w wewnętrznych sieciach firmowych, dzięki czemu w razie konieczności będziemy mogli odzyskać istotne dane. Jednakże w dalszym ciągu papierowa dokumentacja jest niezbędna, więc na czas przeprowadzki należy o nią odpowiednio zadbać. Niepotrzebne już dokumenty można zniszczyć w niszczarce, nie warto przewozić wszystkiego, jak leci, nawet zbędnych rzeczy. Dokumentację należy przenieść na samym początku, dobrze, jeśli zajmiemy się tym sami, albo powierzymy to zadanie zaufanej osobie.

Już w nowym biurze

Kiedy już wszystkie rzeczy będą przetransportowane do nowej lokalizacji, wówczas na samym początku musimy zająć się umiejscowieniu mebli we wszystkich pomieszczeniach. Trzeba zwrócić uwagę na wymiary danych pomieszczeń oraz plan rozstawienia. Czasem może zdarzyć się, iż przez inny rozmiar pomieszczeń, niektóre meble nie będą w ogóle do nich pasowały. Wówczas konieczne będzie ich dopasowanie albo wymiana na nowe. Będziemy mieli wówczas okazję do odświeżenia nieco wyglądu wszystkich pomieszczeń i zakupu może nieco nowocześniejszych mebli. Dobrym pomysłem będzie także zakup nowych foteli biurowych, bardziej komfortowych dla naszych pracowników. Kiedy już meble będą na swoim miejscu, możemy podłączyć wszystkie urządzenia elektroniczne oraz komputery. Należy także podłączyć internet oraz skonfigurować wewnętrzną sieć. Pracownicy muszą znać wcześniej zakres swoich obowiązków w nowym biurze, będą wówczas pewni, iż obowiązki nie ulegną żadnym zmianom. Przeprowadzki firm mają na celu wprowadzić wiele korzystnych zmian w funkcjonowaniu przedsiębiorstw.